Slider

 

Tijdens het intakegesprek (30 minuten) leren we elkaar een beetje kennen. Het allerbelangrijkst is dat er een klik is en dat jij je veilig voelt. Dat je kan vertellen waar je tegen aan loopt. Samen kunnen we gaan onderzoeken welke vormen we kunnen gebruiken. Dit kunnen massages, gesprekken, wandelsessies,  mindfulness of ademhalingsoefeningen zijn. 

Lichaamsgerichte gesprekken, coaching & biodynamische massages 

Vaak is het alleen al fijn om met iemand te praten die echt naar je luistert. Iemand die naar je luistert zonder oordeel. Tijdens de gesprekken betrekken we je lichaam. Wat en waar voel je bijvoorbeeld spanning in je lichaam? Hoe zit het met je adem? Samen gaan we onderzoeken wat jouw lichaam jou te vertellen heeft en hoe dit jou kan helpen in je dagelijks leven. 

In de biodynamische psychotherapie zijn er verschillende massages die we kunnen gebruiken. De massages hebben verschillende intenties, de ene massage is bijvoorbeeld vitaliserend, de ander is ontspannend. De intentie is steeds afgestemd op wat jij op dat moment nodig hebt. De massages ondersteunen je proces en geven je inzicht in hoe jouw lichaam en ‘mind’ op elkaar inwerken.

Een wandelsessie, wandelend inzicht krijgen

Lopen geeft lucht en brengt je lijf en je beide hersenhelften in beweging. Al wandelend maak je contact met je lichaam en leer je ook reacties van je lichaam waarnemen.  Je voelt je misschien somber, moe en lusteloos, je hebt geen zin. Ik loop met je mee en samen gaan we onderzoekend op pad.

Door te bewegen in de buitenlucht daalt het niveau van het stresshormoon (cortisol) en het niveau van de hormonen die je goed doen voelen (endorfine en serotonine) gaat juist omhoog. Tijdens het wandelen wordt het deel van je hersenen geactiveerd dat belangrijk is voor je zelfvertrouwen, het nemen van beslissingen, concentratie en empathie. Het helpt je dus helderder te denken en milder naar  jezelf, anderen of bepaalde dingen te kijken. Wandelen doet je hart, je lijf en je leven goed!